Marketing w social media (marketing społecznościowy) – blisko 70% marketingowców przyznaje, że stworzenie przez nich wartościowych treści na użytek marketing w social media (posty, zdjęcia, e-video, podcasty) to największe wyzwanie. Jednocześnie obecność na portalach i marketing społecznościowy jest jednym z kluczowych elementów działań z zakresu content marketingu. Obecnie aktywność w tym obszarze stała się obowiązkowym elementem komunikacji marketingowej każdej szanującej się marki (tak samo globalnej, jak i mniejszej o zasięgu lokalnym).
Warto zdać sobie sprawę, że w marketing w social media to w gruncie rzeczy content marketing, gdyż treści (content) stały się podstawowym medium pośredniczącym w procesie sprzedaży. Można śmiało stwierdzić, że zaczęły one pełnić rolę sprzedawcy czy ambasadora firmy w sieci.
Aby skutecznie zaistnieć w internecie, działania z zakresu social content marketingu muszą polegać na dostarczaniu takich treści, które przyciągają potencjalnych klientów i angażują ich do dialogu. Od atrakcyjności contentu uzależniony będzie bowiem poziom zainteresowania nabywców daną marką. Marketing społecznościowy będzie efektywny, gdy będzie dysponować contentem dostosowanym do kanału komunikacji i dystrybuowanym w oparciu o wiedzę na temat zachowań, przyzwyczajeń i preferencji internautów (social media content).
Marketing społecznościowy
Jak to działa i co agencja content marketing może dla Ciebie zrobić?
Przygotowujemy strategię obecności marki w mediach społecznościowych (np. na Facebook’u), a następnie tworzymy konto brandu i wypełniamy go atrakcyjnymi dla grupy docelowej informacjami (Facebook content). Do pracy przystępujemy po opracowaniu strategii komunikacji na Facebooku, uwzględniającej założenia marketingu w social media oraz tone of voice marki. Dodatkowo w strategii ustalamy charakter strony, ilości oraz częstotliwości dodawanych postów i newsów (np. news produktowy, news branżowy, news lifestyle’owy, komunikat okazjonalny np. życzenia świąteczne, konkurs etc.). Każdy post jest akceptowany przez Klienta, a następnie dystrybuowany przez Social Media Content Managera, który odpowiada również za aktywizację internautów do dyskusji oraz jej moderację. Starannie dobieramy informacje, które zostaną opublikowane, jak też dbamy o ich różnorodność (post, link, e-video etc.).
Ponadto mobilizujemy internautów do działania (przystępowania do grupy fanów, dzielenia się informacjami o marce ze znajomymi) za pomocą kreatywnych konkursów, testów interaktywnych, komiksów wirusowych czy wspólnych akcji. Na użytek marketingu społecznościowego tworzymy atrakcyjny landing page marki, jak również zapewniamy materiały graficzne, które będą publikowane na stronie fanowskiej.Marketing społecznościowy
Jaki efekt uzyskasz i co agencja content marketing może dla Ciebie zrobić?
Marketing społecznościowy
Co zyskujesz?
- stworzysz szeroką społeczność zwolenników Twojej marki;
- dotrzesz z informacją o marce także do znajomych swoich konsumentów;
- wejdziesz w dialog z uczestnikami grupy i otrzymasz od nich opinie o marce;
- sprawisz, że internauci sami będą rozpowszechniać treści promocyjne;
- zwiększysz sprzedaż dzięki lojalności stałych oraz profitom z nowo pozyskanych klientów.