Serwis tematyczny (ekspercki) – „wortal” (lub „portal wertykalny”) to witryna, która jest wyspecjalizowana w określonej tematyce, np. profilaktyce zdrowotnej, pielęgnacji skóry, finansach czy motoryzacji. W przeciwieństwie do portali zakres przekazywanych przez serwisy tematyczne treści koncentruje się na określonej problematyce. Najprościej mówiąc portal (jak np. Onet.pl czy Interia.pl) ma charakter ogólnoinformacyjny, natomiast wortal to baza wiedzy na jeden, wybrany temat, eksperckie treści.
Wortale eksperckie stają się coraz bardziej popularnym narzędziem wykorzystywanym przez content marketerów. Każda marka przywołuje określony krąg zagadnień, które mogą stanowić podstawę do stworzenia wortalu konsumenckiego. Jeśli krople do oczu – to szeroka problematyka związana z narządem wzroku, jeśli produkty finansowe – to zagadnienia związane z zarządzaniem finansami.
Podczas tworzenia wortalu konsumenckiego naszym celem pozostaje zaprezentowanie produktu i zachęcenie konsumentów do jego nabycia. Jednak taka witryna daje znacznie szersze możliwości do wyeksponowania korzyści z zakupu, a ponadto przyciąga nie tylko osoby bezpośrednio tym zainteresowane, ale także konsumentów na różnych etapach podejmowania decyzji zakupowej. To zatem idealne narzędzie, żeby powiększyć swój rynek zbytu. Postaw na content marketing.
Serwis tematyczny
Co może dla Ciebie zrobić agencja content marketing?
Wykorzystując narzędzia content marketingu, tworzymy wortale internetowe, które stanowią kompleksową bazę pełnowartościowej wiedzy dla osób zainteresowanych danym tematem – a więc Twoich potencjalnych klientów. Stanowią one równocześnie źródło informacji na temat Twoich produktów bądź usług i skutecznie zachęcają do skorzystania z Twojej oferty. Wortal konsumencki powstaje z inicjatywy Twojej marki, co jest wyraźnie komunikowane na witrynie. Należy ona do Ciebie, więc możesz bez dodatkowych kosztów przeprowadzić na niej kampanię banerową, ogłosić konkurs czy poinformować o nowej promocji. Ponadto eksperckie treści zamieszczane na wortalu konsumenckim będą wyraźnie komunikowały korzyści wynikające z korzystania z Twojej marki, a jednocześnie przekazywały wartościową wiedzę. Dzięki content marketingowi zbudujemy Twoją pozycję jako branżowego eksperta i sprawimy, że uzyskasz zdecydowaną przewagę nad konkurentami.
Serwis tematyczny
Co możesz zyskać?
- Stworzysz miejsce masowo odwiedzane przez internautów zainteresowanych określoną tematyką
- Uzyskasz bezpłatny kanał promocji marki, a także prowadzenia dialogu z klientami
- Zdobędziesz pozycję branżowego eksperta, dzięki czemu przekonasz do zakupu szerokie rzesze konsumentów