Liczba użytkowników serwisów społecznościowych stale rośnie. Obecnie korzysta z nich już ponad 18 milionów internautów (Megapanel PBI, 12.2010). Największą dynamikę wzrostu odnotowuje oczywiście Facebook. Konsekwencją przynależności do jednego z serwisów społecznościowych jest coraz większa otwartość na przystępowanie do kolejnych społeczności.
Wszystko to sprawia, że na płaszczyźnie ludzkiej komunikacji dokonuje się prawdziwa rewolucja. Serwisy społecznościowe stały się dominującą przestrzenią przekazywania informacji. Tym samym drastycznie spada pozycja portali informacyjnych, komunikatorów internetowych czy nawet poczty elektronicznej. Dziś zanim news trafi do papierowego wydania Gazety Wyborczej, a nawet zanim zostanie opublikowany w serwisie Gazeta.pl, najpierw pojawi się na facebookowym wall’u dziennika. Aby więc być na bieżąco i otrzymywać najświeższe informacje, trzeba „polubić” like page gazety w serwisie społecznościowym. Podobnie rzecz się ma z informacjami produktowymi, których internauci coraz rzadziej poszukują na stronie firmowej. Jeśli Twoja marka nie pojawia się w wypowiedziach w social media – nie istniejesz. Tutaj istotne znaczenie odgrywają odpowiednio dobrane narzędzia content marketingu. Social media to prosta odpowiedź na ludzką potrzebę do interakcji i wymiany opinii, tyle że przeniesiona na płaszczyznę internetu. Coraz wyższy odsetek społeczeństwa deklaruje, że woli prowadzić rozmowę wirtualną niż spotkać się ze znajomym face to face. Dlaczego tego trendu nie wykorzystać marketingowo? Postaw na content marketing. Wyobraź sobie platformę społecznościową pod egidą Twojej marki. Internauci przyzwyczajeni do korzystania z serwisów społecznościowych chętnie do niej przystępują i żywo biorą udział w dyskusji. Jednak to po Twojej stronie leży jej inicjowanie, a ponadto wszystkie wypowiedzi pozostają pod Twoją kontrolą. Nie oznacza to, że w społeczności skupionej wokół Twojej marki nie pojawiają się negatywne opinie. Możesz jednak błyskawicznie na nie reagować i prowadzić z konsumentami otwarty dialog. Zbudujemy dla Ciebie witrynę społecznościową, a dzięki narzędziom content marketingu Twoja marka będzie „na ustach” konsumentów, ale to Ty wyznaczysz bieg trwających dyskusji.Serwis społecznościowy
Co może dla Ciebie zrobić agencja content marketing?
Serwis społecznościowy
Co możesz zyskać?
- Zbudujesz wokół swojej marki szeroką społeczność internetową
- Sprawisz, że internauci sami będą rozpowszechniać informacje o Twojej marce
- Uzyskasz kanał otwartego dialogu z konsumentami
- Zareagujesz na czas w przypadku negatywnych opinii