Monitoring mediów i marki w internecie oraz mediów i magazynów drukowanych to aktywność nieodłącznie towarzysząca działaniom content PR i media relations. Takie rozwiązanie jest jednak także użyteczne w przypadku braku podejmowania aktywności PR-owej. Odpowiada ono na potrzebę uzyskania informacji o tym, jak marka jest postrzegana przez konsumentów oraz co na jej temat pojawia się w mediach.
Dzięki tradycyjnemu monitoringowi mediów i marki co miesiąc na Twoje biurko trafia obszerny raport. Znajdziesz w nim wycinki prasowe bądź screeny z opublikowanych komunikatów prasowych, które dotyczą Twojej marki. Tym sposobem możesz dowiedzieć się w jakim stopniu i w jaki sposób przedstawiają Cię media. Ta wiedza pozwoli Ci dostosować prowadzone działania content marketing.
Jednak obecnie monitoring mediów i marki obejmuje także nieoficjalne kanały komunikacji prowadzonej na przestrzeni internetu. Dzięki temu dowiesz się także, jak postrzegają Cię konsumenci aktywni w sieci. Takie rozwiązanie daje więc możliwość:
- pomiaru efektywności dystrybucji informacji prasowych do mediów,
- kontroli skuteczności działań agencji PR-owej lub agencji content marketing,
- otrzymanie informacji o tym, co i jak piszą o marce bezpośrednio internauci.
Monitoring mediów i marki
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Oferujemy usługę monitoringu mediów drukowanych i elektronicznych, która obejmuje media społecznościowe. Dzięki temu będziesz mógł na bieżąco śledzić treści publikowane w prasie i w sieci za pośrednictwem oficjalnych kanałów komunikacji. Dodatkowo będziesz także monitorował treści generowane przez samych użytkowników i pojawiające się w ramach nieoficjalnych kanałów informacyjnych.
Monitoring mediów i marki w sieci obejmuje oprócz serwisów informacyjnych także blogi, fora internetowe, grupy dyskusyjne i agregatory treści. Dzięki niemu dotrzesz do każdej wypowiedzi na temat Twojej marki zamieszczonej w internecie, na serwisach społecznościowych. Otrzymasz raport z monitoringu mediów oficjalnych i społecznościowych, który zawiera ilościową i jakościową analizę wszystkich wygenerowanych treści. W raporcie znajdą się także rekomendacje działań, które zwielokrotnią ilość wypowiedzi lub zmienią ich kierunek.
Monitoring mediów i marki
Co możesz zyskać?
- Dowiesz się, co konsumencie sądzą o Twojej marce
- Będziesz mógł na bieżąco śledzić, jakie informacje pojawiają się w prasie bądź mediach elektronicznych na jej temat
- Otrzymasz kompleksowe dane liczbowe i jakościowe, które mogą stanowić solidną podstawę do opracowania nowej strategii content PR i content marketing
- Zareagujesz na czas, jeśli komunikaty na temat Twojej marki będą prezentowały ją w niekorzystnym świetle