Media relations, content PR – media żywią się świeżymi informacjami. Ok. 80% powierzchni gazet, magazynów i serwisów informacyjnych zajmują treści, które zostały zainicjowane poprzez wysyłkę komunikatu prasowego. Aby się tam znaleźć z informacją o swojej marce trzeba mieć jednak dobry pretekst, w takim celu niezbędne jest przeprowadzenie działań z zakresu content PR . Tutaj istotną rolę odgrywają właściwie prowadzone relacje z mediami (media relations) oraz właściwie zaplanowana strategia content marketing.
Pojawienie się na rynku nowego produktu, organizacja konkursu dla konsumentów czy start nowej strony produktowej to „haczyki”, dzięki którym możemy zainteresować marką przedstawicieli mediów. Jeśli nie mamy w zanadrzu informacji o charakterze newsowym, szukamy innych sposobów na znalezienie się na łamach prasy. Może temu służyć wypowiedź ekspercka o tematyce związanej z produktem, wywiad z reprezentantem firmy na temat wyników finansowych przedsiębiorstwa czy cykl porad udzielnych przez specjalistę zatrudnianego w Twojej firmie.
Znajomość obszarów zainteresowania mediów wraz z umiejętnością nawiązania z nimi dialogu procentuje publikacjami, które pozwalają dotrzeć marce do tysięcy czytelników, a jednocześnie są znacznie bardziej wiarygodne niż tradycyjny przekaz reklamowy. Nie wspominając już o budżetach, które w przypadku działań content PR-owych są znacznie niższe niż klasyczna promocja, dlatego nie zwlekaj i zwiększ atrakcyjność swojej marki wśród użytkowników poprzez odpowiednio prowadzony content marketing. Są dwa sposoby zaistnienia w mediach. Albo trzeba dysponować świeżą informacją, kolokwialnie określaną newsem, albo trzeba mieć na to dobry pomysł. Nie bez znaczenia pozostaje kwestia wypracowanych kontaktów z przedstawicielami mediów, dzięki którym wiesz jak i czym kogo zainteresować. Odpowiadamy na wszystkie te potrzeby, dobierając odpowiednie narzędzia content marketingu. Angażujemy się w życie Twojej marki i z uwagą tropimy wydarzenia newsowe, które mogą zainteresować popularne portale internetowe bądź tytuły prasowe. Z pasją generujemy pomysły na zaistnienie w mediach, jeśli w cyklu życia produktu aktualnie nic się nie dzieje. Szukamy okazji do pojawienia się w artykułach redaktorskich bądź możliwości udzielenie wywiadu przez reprezentanta firmy. Sprawiamy, że marka jest obecna w najbardziej poczytnych magazynach i serwisach informacyjnych, a tym samym dociera do milionów konsumentów. Możemy Ci zaproponować jednorazową dystrybucję informacji prasowych na dany temat bądź stałą obsługę content PR i content e-PR oraz pomóc Ci wdrożyć działania z zakresu content marketingu. Nieodmiennie naszym działaniom towarzyszy precyzyjny follow up, monitoring mediów oraz przygotowanie raportu podsumowującego przeprowadzone działania wraz z wyliczeniem ekwiwalentu reklamowego.Media relations, content PR
Co agencja content marketing może dla Ciebie zrobić?
Media relations, content PR
Co możesz zyskać?
- Sprawisz, że marka zaistnieje na pierwszych stronach poczytnych magazynów, gazet bądź portali informacyjnych
- Konsumenci dowiedzą się o marce z obiektywnego źródła, które firmuje nazwisko dziennikarza bądź tytuł czasopisma
- Wykreujesz swój wizerunek jako branżowego eksperta
- Zbudujesz świadomości marki oraz wypracujesz długotrwałą relację z klientami, opartą na dwustronnym modelu komunikacji i zaangażowaniu obydwu stron
Przeczytaj: SEO PR – innowacyjny model zarządzania komunikatami PR (media marketing)