Najważniejszym aspektem, na jakim skupia się marketing relacji, jest utworzenie i utrzymywanie więzi z klientem. Programy lojalnościowe zyskują pozycję coraz bardziej docenianego rozwiązania marketingowego opartego na relacjach z konsumentem/klientem. Za wzrostem ich popularności stoi prosta kalkulacja. Skłonienie klienta do powtarzania transakcji i jego utrzymanie jest przynajmniej 4-5 razy mniej kosztowne, niż rekrutacja nowego nabywcy. To założenie jest podstawą do prowadzenia i szukania rozwiązań, które zapewnia marce stałe miejsce w świadomości konsumentów. O to jednak trzeba się postarać, gdyż konkurencja walczy bowiem o lojalność z taką samą siłą jak my sami. Marketing relacji bardzo często nazywany jest marketingiem partnerskim, marketingiem powiązań czy marketingiem związków.
Marketing relacji to wykorzystanie informacji o kliencie, otoczeniu zewnętrznym i partnerach handlowych do stworzenia programu lojalnościowego, którego efektem będzie sprzedaż i zwiększenie zysków firmy. Długoletni, stali klienci generują wzrastający zysk pomimo zmian w obrębie danych produktów czy usług np. zamiany ceny, gdyż dla nich większe ma znaczenie nawiązana relacja, zaangażowanie i utożsamienie się z firmą oraz emocjonalna więź wynikająca z satysfakcji z dokonanego zakupu czy zrealizowanej usługi. Zgodnie z zasadą Pareta, że 20% stałych klientów generuje 80% całkowitych zysków, firmy poszukują takich rozwiązań, które pozwolą im na długotrwałą, opartą na wzajemnej więzi współpracę z kluczowymi klientami. Nawiązanie współpracy dokonywane jest poprzez nagradzanie stałych, wybranych klientów za pomocą atrakcyjnej i skierowanej tylko do nich oferty. Tworzymy skuteczne programy lojalnościowe, które budują silną więź między konsumentami a brandem. U ich podstaw leżą oryginalne, niewyeksploatowane dotychczas koncepcje, które łączą ze sobą motywację finansową i emocjonalną. Uczestnikom programu oferujemy szereg benefitów dopasowanych do budżetów Klienta, a jednocześnie odpowiadających na ich oczekiwania i status (społeczny, materialny). Nowoczesny marketing relacji splatamy w jedno z marketingiem wizerunkowym. Organizujemy systemy multipartnerskie i cross-promocje, konkursy z nagrodami i akcje specjalne dla członków VIP programu. Sprawiamy, że przedsięwzięcie żyje i wciąga do zabawy coraz szersze kręgi swoich zwolenników. Zapewniamy też aplikacje do obsługi internetowych programów punktowych dla klientów indywidualnych (B2C) i biznesowych (B2B). Podczas tego wykorzystujemy najnowszą wiedzę o trendach rynkowych oraz sprawdzone narzędzia marketingowe. Każdy nasz krok monitorujemy, podsumowujemy w raporcie i nieustannie optymalizujemy nasze działania. Dzięki temu program lojalnościowy staje się transakcją win-win: dzięki przywilejom satysfakcjonuje klientów, a jednocześnie jako skuteczny marketing relacji pozwala zwielokrotnić zyski firmie.Marketing relacji, programy lojalnościowe
Co może dla Ciebie zrobić agencja content marketing?
Marketing relacji, programy lojalnościowe
Co możesz zyskać?
- Obniżysz koszty działań marketingowych: zwiększenie lojalności stałych klientów jest tańsze niż pozyskiwanie nowych
- Zbudujesz trwałą więź z najbardziej cenną grupą konsumentów marki
- Zwiększysz powtarzalność wysoce wartościowych transakcji
- Zdobędziesz prestiż i popularność na rynku
- Będziesz mógł gromadzić i analizować szczegółowe informacje o nabywcach
- Poprawisz wyniki finansowe swojej firmy dzięki grupie lojalnych klientów