
ORABRUSH
Udana kampania content marketing – sukces marki Orabrush
Orabrush to producent szczoteczek do czyszczenia języka. Przed tą nieznaną dotychczas na rynku marką stało podstawowe wyzwanie: zainteresować konsumentów problemem nieświeżego oddechu oraz zwrócić uwagę na produkt. I tak powstała bardzo udana kampania content marketing. Marka Orabrush swoją strategię oparła na zabawnym i wirusowym contencie w postaci e-video (video marketing). Tym sposobem kampania content marketing odniosła spektakularny sukces.
Tym sposobem powstał zabawny film wirusowy „Test Nieświeżego Oddechu” (w oryginale: “Bad Breath Test”). Film miał promować szczoteczkę do czyszczenia języka na YouTube, a równocześnie uświadomić ludziom, że nieprzyjemny dla otoczenia zapach z ust może być ich problemem. Wkrótce później powstał kolejny wariant filmu wirusowego („Test Your Breath With an iPhone – Bad Breath Detector”), który trafił na szczyty list popularności. Niepozorny reporter zachęca w nim przechodniów do poddania się testowi na nieświeży oddech za pomocą iPhona. Zdezorientowani ludzi dmuchają i chuchają na urządzenie, a następnie otrzymują zabawną (a czasem złośliwą) diagnozę. Zaaranżowane (a być może w części spontaniczne) scenki zostały zarejestrowane za pomocą ukrytej kamery. Zrealizowany w postaci reportażu film „zainfekował” internautów, którzy zaczęli go sobie wysyłać na masową skalę jako przykład udanego żartu.
Jest to przykład jednej z najbardziej udanych kampanii content marketing w 2011 roku, a jednocześnie dowód na to, jak za pomocą wirusowego contentu można zbudować sukces marki na rynku. W ostatnim czasie producent szczoteczek zrealizował kolejne e-video z uczestnictwem dzieci: „Poznaj swój oddech” (w oryginale: „Smell Your Own Breath”).
Linki do YouTube:
0 Komentarze