ORABRUSH



ORABRUSH

    Udana kampania content marketing – sukces marki Orabrush

    Orabrush to producent szczoteczek do czyszczenia języka. Przed tą nieznaną dotychczas na rynku marką stało podstawowe wyzwanie: zainteresować konsumentów problemem nieświeżego oddechu oraz zwrócić uwagę na produkt. I tak powstała bardzo udana kampania content marketing. Marka Orabrush swoją strategię oparła na zabawnym i wirusowym contencie w postaci e-video (video marketing). Tym sposobem kampania content marketing odniosła spektakularny sukces.

    W rzeczywistości od 10 lat brand inwestował w filmy informujące o racjonalnych zaletach korzystania z produktu, jednak nie spotkało się to z większym odzewem. Tym razem producent zdecydował się zrealizować niestandardowy pomysł na kampanię content marketing.

    Tym sposobem powstał zabawny film wirusowy „Test Nieświeżego Oddechu” (w oryginale: “Bad Breath Test”). Film miał promować szczoteczkę do czyszczenia języka na YouTube, a równocześnie uświadomić ludziom, że nieprzyjemny dla otoczenia zapach z ust może być ich problemem. Wkrótce później powstał kolejny wariant filmu wirusowego („Test Your Breath With an iPhone – Bad Breath Detector”), który trafił na szczyty list popularności. Niepozorny reporter zachęca w nim przechodniów do poddania się testowi na nieświeży oddech za pomocą iPhona. Zdezorientowani ludzi dmuchają i chuchają na urządzenie, a następnie otrzymują zabawną (a czasem złośliwą) diagnozę. Zaaranżowane (a być może w części spontaniczne) scenki zostały zarejestrowane za pomocą ukrytej kamery. Zrealizowany w postaci reportażu film „zainfekował” internautów, którzy zaczęli go sobie wysyłać na masową skalę jako przykład udanego żartu.

    Od tego momentu marka realizuje dziesiątki filmów wirusowych zamieszczanych na YouTube’owym kanale. W wyniku tego kanał Orabrush został dotychczas odwiedzony przez 39 milionów osób i jest subskrybowany przez 165 tysięcy internautów. Brand zgromadził 295 tysięcy fanów na swoim fan page’u na Facebooku i ponad 4 tysiące użytkowników na Twitterze. Szczoteczki Orabrush trafiły do największych aptek sieciowych i są regularnie kupowane przez konsumentów.

    Jest to przykład jednej z najbardziej udanych kampanii content marketing w 2011 roku, a jednocześnie dowód na to, jak za pomocą wirusowego contentu można zbudować sukces marki na rynku. W ostatnim czasie producent szczoteczek zrealizował kolejne e-video z uczestnictwem dzieci: „Poznaj swój oddech” (w oryginale: „Smell Your Own Breath”).

     

    Linki do YouTube:

    https://www.youtube.com/embed/SVvFD5JFnP4?rel=0

    https://www.youtube.com/embed/qBu2iOhzG6A?rel=0

    0 Komentarze