Kampania banerowa – czy warto? W ostatnim czasie wiele mówi się o zmierzchu kampanii zasięgowych czy ślepocie banerowej (ang. banner blindness). Zastosowanie banerów w komunikacji ma jednak jedną, podstawową zaletę: pozwala dotrzeć do ogromnej ilości odbiorców. Jest to jedno z narzędzi internetowego marketing mixu, które warto używać w zależności od potrzeb i charakteru prowadzonych działań. W wielu sytuacjach to właśnie zasięg dotarcia w połączeniu z błyskotliwą kreacją przeświadczy o sukcesie kampanii.
Kampania banerowa to narzędzie, które warto potraktować jako część złożonego programu marketingowego. Wówczas banery nie będą atakowały zmęczonego zamykaniem kolejnych pop-upów internautę, lecz będą komunikowały mu wartościowe treści. Dobrym rozwiązaniem może być np. integracja kampanii banerowej z akcją konkursową lub przekazem wirusowym. Kluczową rolę w sukcesie kampanii banerowej zasięgowej odgrywa także niebanalna kreacja reklamowa czy wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych: interaktywnych elementów czy e-video. Wszystko po to, aby wyróżnić się tle banerowej powodzi, która zalewa internet. Nawet jeśli tym sposobem nie przekonamy użytkownika do kliknięcia w baner, zostaniemy zauważani i wzmocnimy jego świadomość marki. Zajmujemy się kompleksowo tworzeniem, realizacją i zarządzaniem kampaniami banerowymi, które stanowią jedno z narzędzi internetowego marketingu mixu i starannie zaplanowanej strategii dotarcia do konsumentów. Podczas pracy nad kampanią banerową:Kampania banerowa
Co może dla Ciebie zrobić agencja content marketing?
Kampania banerowa
Co możesz zyskać?
- Dotrzesz do szerokiej grupy potencjalnych konsumentów Twojej marki
- Zainteresujesz ich wartościowym lub niestandardowym przekazem
- Zwiększysz świadomość marki i wzmocnisz jej wizerunek
Kampania banerowa
Najpopularniejsze sposoby rozliczania
- Cost per mile (CPM) – najpopularniejszy sposób rozliczania, polegający na płaceniu za 1000 wyświetleń danej reklamy.
- Cost per click (CPC) – w modelu CPC reklamodawca płaci za kliknięcia w banner. Można kupić określoną liczbę „kliknięć” lub dokonać płatności po zakończeniu kampanii.
- Cost per action (CPA) – podstawą rozliczenia jest akcja użytkownika, którą może być np. rejestracja w serwisie lub zapisanie się do newslettera.
- Flat fee – reklamodawca decydujący się na model flat fee wykupuje czas (tydzień, miesiąc), przez który pojawiać się będzie jego banner. Natomiast nie wie nic na temat ilości wyświetleń – można je tylko szacować na podstawie danych historycznych.