Marketing na Facebooku – serwisy społecznościowe są bardzo często wykorzystywane jako płaszczyzna marketingowej aktywności. Dziś już nikogo nie trzeba przekonywać do potencjału i siły komunikacji w mediach społecznościowych. To półoficjalny kanał komunikacji między firmą a klientami, z którego z sukcesem korzysta obecnie ponad 79% marketerów. Właściwie prowadzony marketing na Facebooku obejmuje prowadzenie targetowanych, zasięgowych kampanii reklamowych Facebook Ads, ale to przede wszystkim idealne miejsce na działania content marketingowe.
Niemal każda marka przywołuje szereg zagadnień, które wciągają konsumentów do dyskusji, prowokują do wymiany opinii lub są po prostu ciekawe i zachęcają do lektury. Urozmaiceniem tak prowadzonej komunikacji i marketingu na Facebooku mogą być różnorakie akcje konkursowe czy samplingowe, promocje i rabaty. Co z tego ma marka? Zaangażowanych konsumentów, którzy utożsamiają się z brandem i doceniają jego wartość, więc są mu lojalni i regularnie dokonują zakupów. Ponadto rozpowszechniają o nim opinie i „zarażają” nim innych użytkowników.
Stosunkowo niewielkie budżety na marketing na Facebooku i media społecznościowe wraz z porażającą siłą ich rażenia i prawdziwym boomem portalu Facebook sprawia, że każda szanująca się marka włącza to narzędzie do kanonu swoich działań marketingowych. Zajmujemy się social media marketingiem, w tym zwłaszcza facebook marketingiem. Zgodnie z zasadami content marketingu, tworzymy strategie komunikacji w mediach społecznościowych, które odzwierciedlają wartości i ton marki (tone of voice). Zanim rozpoczniemy marketing na Facebooku, określamy jaki krąg zagadnień może przywoływać brand oraz jaki charakter powinien mieć jej like page (np. rozrywkowy, lifestyle’owy, ekspercki etc.). Nasi social media specjaliści przygotowują content zamieszczany na profilu, który podlega po akceptacji Klienta: newsy o wybranej tematyce, wypowiedzi ekspertów bądź trendsetterów, doniesienia ze świata nauki, wpisy wirusowe o charakterze humorystycznym lub rozrywkowym oraz informacje produktowe (np. na temat nowych produktów czy promocji). Prowadzony marketing na Facebooku polega na prowadzeniu stałego dialogu z użytkownikami: prowokujemy ich do dyskusji, odpowiadamy na ich zapytania, jak też moderujemy wpisy. Urozmaicamy like page organizacją konkursów bądź akcji samplingowych, tworzymy interaktywne testy pod szyldem marki, opracowujemy nowe aplikacje na Facebooka, jak też promujemy profil za pomocą dostępnych na portalu reklam. Like page integrujemy ze stroną Klienta, na której wyświetlany jest fan box z ilością fanów. Pojawiające się na nim milionowe cyfry są dla konsumentów najlepszym dowodem na to, że marka jest lubiana i warto po nią sięgnąć.Marketing na Facebooku
Co agencja content marketing może dla Ciebie zrobić?
Marketing na Facebooku
Co zyskujesz?
- stworzysz szeroką społeczność zwolenników Twojej marki;
- dotrzesz z informacją o marce także do znajomych swoich konsumentów;
- wejdziesz w dialog z uczestnikami grupy i otrzymasz od nich opinie o marce;
- sprawisz, że internauci sami będą rozpowszechniać treści promocyjne;
- zwiększysz sprzedaż dzięki lojalności stałych oraz profitom z nowo pozyskanych klientów.