W copywritingu – dyscyplinie obejmującej pracę z przekazem tekstowym – pojawia się trend do coraz silniejszej specjalizacji, z tego powodu świadczymy usługę jaką jest copywriting medyczny. Jest to możliwe dzięki połączeniu profesjonalnego posługiwania się językiem pisanym z fachową wiedzą oraz znajomością terminologii naukowej oraz odpowiedniego doboru narzędzi content marketing.
Niektóre z dziedzin ze względu na swoje zaawansowanie – np. medycyna, biotechnologia, farmacja – wręcz wymuszają specyficzne podejście do tekstu i dobór odpowiednich metod content marketingu z wykorzystaniem copywrtingu medycznego. Dzieje się tak przede wszystkim wtedy, gdy jego odbiorcą jest lekarz, ale także gdy będzie on skierowany do pacjentów. Nawet wówczas gdy materiał nie wymaga skomplikowanej wiedzy, musi on być zgodny z przepisami prawa farmaceutycznego czy zawierać odpowiednie informacje na temat preparatu. Co więcej, właściwe podejście do tekstu konieczne jest nie tylko w przypadku szerszych opracowań, jak artykuły eksperckie, materiały e-learningowe, materiały edukacyjne dla lekarzy czy wywiady. Podobnie sytuacja wygląda przy tworzeniu haseł reklamowych, treści do materiałów marketingowych, komunikatów na użytek social media marketingu (zwłaszcza Facebookmarketingu), jak i tekstów wykorzystywanych w testach interaktywnych czy hasłach reklamowych.
Copywriting medyczny
Co agencja content marketing może dla Ciebie zrobić?
Specjalizację w copywritingu medycznym umożliwiają nam trzy czynniki: kluczowy obszar działania jakim jest content marketing, wypracowane przez lata know-how oraz współpraca z lekarzami. Nasz zespół redaktorski zyskał bogate doświadczenie w zakresie pracy z tekstem i tworzenia contentu na użytek farmacji i medycyny. Przygotowywaliśmy treści dla różnorodnych marek, skierowane zarówno do lekarzy, jak i pacjentów. Wśród nich znalazły się m.in. artykuły eksperckie i PR-owe, slogany reklamowe, treści testów diagnostycznych czy komunikaty do mediów społecznych. Dzięki temu zdobyliśmy zaawansowaną wiedzę medyczną, doskonałą znajomość fachowej terminologii, orientację w materiałach źródłowych (książkach i czasopismach medycznych), a także znajomość prawa farmaceutycznego. W przypadku zagadnień o wyższym stopniu komplikacji współpracujemy z szeroką siatką specjalistów z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego: lekarzy o różnych stopniach naukowych i różnych specjalizacjach. Mogą oni pełnić rolę autora tekstu, skonsultować jego poprawność merytoryczną lub też udzielić wypowiedzi do artykułu. Pozyskujemy także medyków do współpracy w zakresie udzielania odpowiedzi na zapytania użytkowników serwisu lub tworzenia komunikacji na użytek social media (np. prowadzenie konta na Facebooku).
Copywriting medyczny
Dzięki synergii tych obszarów kompetencji możemy proponować m.in.:
- artykuły eksperckie – opracowanie, redakcję i konsultację z lekarzem
- opracowywanie materiałów e-learningowych
- wywiady sponsorowane
- scenariusze reklam i animacji medycznych
- kompleksowe opracowywanie treści materiałów marketingowych
- dystrybucję, publikację i pozycjonowanie artykułów, tekstów z wykorzystaniem SEO
- tworzenie tekstów interaktywnych
- teksty PR oraz e-PR
- redakcję, edycję i korektę treści na strony internetowe
- tone of voice marki
- materiały i komunikaty dla mediów
- tworzenie sloganów (haseł reklamowych)
Przykładowe rozwiązania:
Portfel usług agencji Eagle Way:
- Copywriting medyczny
- Współpraca z rozbudowaną siecią lekarzy o różnorodnych specjalizacjach
- Znajomość prawa farmaceutycznego/konsultacje eksperckie
- Narzędzia do promocji leków RX
- Serwisy tematyczne
- Systemy e-learningowe, eDetailing
- Artykuły eksperckie (opracowanie, dystrybucja, publikacja)
- Wiki-PR
- Pharma Social Media Marketing
- Custom Publishing
- Kampanie edukacyjne
- Działania SEM/SEO
- PR medyczny
- E-mailingi celowane do lekarzy różnych specjalizacji
- Dotarcie do lekarzy i pacjentów
- Grafika i kreacja
- Prezentacje multimedialne, materiały audio i video
- Animacje medyczne MOA
- Opracowanie contentu medycznego (wyniki badań, materiały na konferencje, wykłady, etc.)
- Materiały drukowane (ulotki, foldery, etc.)
- Tworzenie scenariuszy reklam, konkursów, filmów edukacyjnych
- Produkcja filmowa, spoty reklamowe, filmy edukacyjne, materiały video, animacje
- Wpisy rekomendacyjne i opiniotwórcze
- Strategie oparte na działaniach content marketingowych
- Tłumaczenia farmaceutyczne
Copywrting medyczny
Co możesz zyskać?
- Treści poprawne merytorycznie i językowo, a jednocześnie skutecznie oddziałujące na odbiorcę
- Fachowy przekaz w przystępnej i zachęcającej do lektury postaci
- Wartościowe artykuły eksperckie tworzone przy udziale lekarzy
- Współpracę medyków w zakresie tworzenia komunikacji marketingowej
- Gwarancję zgodności reklamy z prawem farmaceutycznym