Choć pierwsze wrażenie po wejściu na stronę www robi atrakcyjna grafika, na każdym dalszym etapie kluczową rolę odgrywają treści (content). Kierują one nawigacją użytkownika (kliknij, przejdź, zobacz) oraz motywują go do akcji (tzw. call to action, np. kup, wypełnij formularz, zamów newsletter). Dzięki odpowiednio zastosowanym narzędziom content marketingu, wciągają go do interakcji oraz zachęcają do lektury. Dlatego tak istotne jest odpowiednie opracowanie treści na stronę internetową.
Serwis wyposażony w interesujący content (treści: teksty, grafiki, e-video) i regularnie aktualizowany, przyciąga szerokie rzesze użytkowników. Trzeba jednak pamiętać o tym, że każdy z nich jest inny.
Dlatego też nieodłącznym elementem procesu tworzenia treści (contentu) na stronę internetową jest content marketing i solidna analiza grupy docelowej oraz wytypowanie tzw. person – najbardziej charakterystycznych użytkowników serwisu.
Umożliwi to jednoczesną silną personalizację contentu, uwzględniając tone of voice marki, jak również przygotowanie komunikatów dla osób, które przebywają na różnych etapach podejmowania decyzji zakupowej. Inaczej więc będziemy przemawiać do internautów, którzy są zdecydowani za zakup (trzeba im to tylko umożliwić), inaczej do tych, którzy porównują różne towary (trzeba im dostarczyć rzetelnych informacji), a jeszcze inaczej do użytkowników, którzy tylko „rozglądają się” (trzeba im zapewnić dodatkowe korzyści, np. newsy, porady, konkursy). Zgodnie z takimi scenariuszami są przygotowywane różne formaty contentu, jak np. artykuły eksperckie, artykuły poradnikowe, treści lifestyle’owe, wypowiedzi specjalistów, testy interaktywne, e-video i inne. Postaw więc na content marketing.
Istotną rolę odgrywa spójność treści i obrazów, umiejętne przykuwanie uwagi internautów i utrzymywanie jej na tyle długo, by zapoznali się z witryną i uznali ją za wiarygodną. Inaczej jednak treści na stronie (content) widzą użytkownicy, a inaczej wyszukiwarka Google. Dla Google Twój serwis jest pęczkiem tekstów, których struktura i formatowanie wskazuje na to, co ma na niej kluczowe znaczenie.
Wyszukiwarki to algorytmy, automatycznie skutecznie walczą z pozycjonowaniem opartym na technicznych sztuczkach. Nowoczesne SEO to integracja działań optymalizacyjnych, analityki czy użyteczności serwisów internetowych, budowania marki ale przede wszystkim jakości treści na stronie (contentu) i content marketingu. Zajmujemy się profesjonalnym tworzeniem contentu na strony internetowe w zgodzie z zasadami content marketingu. Zapoznajemy się z targetem witryny, typujemy persony oraz najbardziej prawdopodobne scenariusze podejmowanych przez nie akcji. Na podstawie uzyskanej analizy projektujemy perswazyjne komunikaty, które nakłaniają userów do określonych działań, funkcjonalne formularze rejestracyjne, hasła reklamowe czy opisy produktów. W ten sposób powstaje „tekstowy szkielet”, który uzupełniamy bardziej rozbudowanymi treściami (content). Tworzymy artykuły nasycone wypowiedziami eksperckimi i rekomendacjami produktu, wywiady ze specjalistami, materiały lifestyle’owe czy sekcje newsowe. Ta część pracy mniej przypomina projektowanie contentu, a bardziej pracę w redakcji. Całość wzbogacamy infografikami, zdjęciami i e-video. Dostarczamy użytkownikom treści równie ciekawych jak w wartościowych magazynach konsumenckich, nigdy nie zapominamy jednak o tym, że będą one zamieszczone w medium elektronicznym. Teksty mają więc przystępną formę, są przystosowane do skanowania wzrokiem i nasycone hiperłączami. Ponadto tworzymy je w zgodzie z zasadami SEO copywritingu, więc doskonale wpływają na pozycjonowanie się strony. Całość wzbogacamy infografikami, zdjęciami i e-video.Content (treści na stronę internetową)
Co może dla Ciebie zrobić agencja content marketing?
Content (treści na stronę internetową)
Co możesz zyskać?
- Serwis atrakcyjny nie tylko wizualnie, ale też nasycony wartościowym contentem
- Szereg artykułów, które dostarczają użytkownikom korzyści (wiedzę, informację, poradę), a tym samym zachęcają do powrotu na witrynę
- Materiały eksperckie, które zawierają rekomendacje produktu
- „Szkielet tekstowy” – profesjonalnie opracowane komunikaty, hasła typu „call to action” czy opisy produktowe
- SEO copywriting i wysokie pozycje w Google
- Persony i scenariusze akcji – w cenie usługi
- Kompleksowy proofreading (korektę) – w cenie usługi
- Tłumaczenie strony na dowolny język obcy