Jeszcze do niedawna blog prowadzony przez firmę lub fikcyjnego brand hero był nowinką. Dziś coraz coraz więcej marketerów sięga po to narzędzie marketingowe jako rekomendowane i skuteczne dla działań SEO i content marketingu. Blog w działaniach content marketing jest traktowane jako ważne ogniowo w strategi dystrybucji treści. Pasywna prezentacja marki w sieci za pomocą rzadko aktualizowanej witryny produktowej już nie wystarcza.
78% konsumentów ufa, że przez atrakcyjny content firmy chcą budować relację z klientem (McMurry/TMG). 70% nabywców preferuje poznanie marki/produktu przez artykuł, nie reklamę (Content+). 42% klientów czyta artykuły i blogi, zanim dokona zakupu (Brafton). To przekonujące argumenty promujące wśród firm content marketing i tworzenie contentu na blog. Zdarzają się nawet przypadki, że content marketing i blog stanowią jedyny kanał dialogu marki z konsumentami i nie ma potrzeby uzupełniania go o tradycyjną stronę internetową.
Tematyczny blog, w dobie integracji z Facebookiem, Twitterem i innymi platformami społecznościowymi pozwala na błyskawiczne informowanie klientów i partnerów o korzyściach marki oraz aktywnościach przez nią podejmowanych. W odniesieniu jednak do prowadzonych działań SEO, obecnie także integruje się blogi tematyczne ze stroną internetową. Treści generowane na blogu i odpowiednio prowadzony content marketing generują ruch Użytkowników.
Działania content marketing w odniesieniu do narzędzia jakim jest blog tematyczny są inwestycją długofalową. Jeśli tylko treści te nie tracą na aktualności, mogą przyciągać odbiorców i długo „pracować dla nas”. Przykładowo 96% aktywności z wpisem na blogu tematycznym odbywa się w ciągu dwóch lat od jego publikacji. Content marketing prowadzony za pośrednictwem bloga powinniśmy więc traktować bardziej jako inwestycję, a nie wydatek, oraz szeroko zakrojony projekt, a nie pojedynczą kampanię marketingową.
Umiejętnie prowadzone działania content marketing umożliwią aktywne kreowanie wizerunku brandu i stałe pozyskiwanie nowych konsumentów. Dzięki temu blogi tematyczne zdobyły status wartościowego narzędzia content marketingu, a tworzone przy ich użyciu brandstory są istotnym składnikiem budowania pozycji marki.
Content marketing, blog
Co agencja content marketing może dla Ciebie zrobić?
Proponujemy Ci skorzystanie z narzędzi content marketingu i stworzenie oraz stałą aktualizację bloga o charakterze promocyjnym.
Po stworzeniu bloga zapewniamy Ci jego aktualizacje (dodawanie wpisów w ustalonej częstotliwości), a także promocję w internecie, prowadząc działania content marketing. Dzięki temu Twój blog uzyska wysokie pozycje w wyszukiwarce i będzie go odwiedzać szerokie grono użytkowników. Zadbamy także o integrację bloga z mediami społecznościowymi, jak Facebook a z pomocą narzędzi content marketingu pozyskamy dla niego licznych fanów. Blog tematyczny może przybrać także formę e-video bloga. Zajmiemy się opracowaniem scenariuszy, produkcją i promocją e-video na Twojego bloga.
Content marketing, blog
Co możesz zyskać?
- Nowy kanał komunikacji z konsumentami
- Miejsce o pół-oficjalnym charakterze, chętniej odwiedzane niż strona firmowa
- Możliwość przekazywania na szeroką skalę dowolnych treści
- W razie kryzysu – możliwość błyskawicznego zdementowania pogłosek
- Nowoczesny, zgodny z nurtem web contentu, wizerunek marki