Człowiek postrzega świat za pomocą różnych zmysłów, jednak wzrok odgrywa tu kluczową rolę. W dobie Internetu, gdzie bazuje się na różnego rodzaju bodźcach wzrokowych, zmysł wzroku staje się podstawą poznania w wirtualnym świecie. Wykorzystują to nie tylko twórcy serwisów czy reklam internetowych, poświęcając wiele uwagi stronie wizualnej swoich realizacji, ale i badacze zachowań internautów korzystający z metod eyetrackingowych, a także pokrewnych im badań clicktrackingowych.
Testy eyetrackingowe umożliwiają bowiem śledzenie ruchu gałek ocznych użytkownika serwisu czy e-sklepu. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne wskazanie, gdzie spojrzenie internautów skupia się najdłużej, co pomija oraz jaka jest ich ścieżka wzroku między poszczególnymi elementami serwisu internetowego. Z kolei badania clicktrackingowe monitorują i rejestrują dokonane przez użytkowników strony kliknięcia. W ten sposób można poznać ich częstotliwość i nasilenie w konkretnych miejscach. Wszystko to służy sprawdzeniu użyteczności strony – poprawności jej konstrukcji, stopnia intuicyjności obsługi oraz przejrzystości organizacji treści. W oparciu o zestaw profesjonalnych narzędzi i dedykowanych rozwiązań przeprowadzamy specjalistyczne badania eyetrackingowe oraz clicktrackingowe stron internetowych, e-sklepów, a także materiałów reklamowych publikowanych w sieci. Tego typu działania pozwalają nam wnioskować na podstawie ruchu gałek ocznych i kliknięć użytkowników, jak długo osoby patrzą na poszczególne segmenty strony (menu, logo, produkt, kontakt), w jakiej kolejności je postrzegają, które elementy dostrzegają, a które ignorują oraz co spotkało się z najmniejszą i największą liczbą kliknięć. Z kolei efekty badań prezentujemy w równie przyjaznej i atrakcyjnej wizualnie formie map cieplnych (heatmaps) i map uwagowych (focus maps). Obrazują one w przejrzysty sposób, które elementy witryny czy e-sklepu były najmniej i najbardziej klikane, które przyciągały wzrok internautów, a które pozostały niezauważone. Na postawie tych wniosków możemy rekomendować pożądane zmiany, by Twoje miejsce w sieci było jeszcze bardziej atrakcyjne i czytelne w odbiorze.Clicktracking i eyetracking
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Clicktracking i eyetracking
Co możesz zyskać?
- Precyzyjne wyniki badań użyteczności i przejrzystości strony wraz z zestawem opinii i porad ekspertów
- Dogłębne poznanie zachowań użytkowników Twojego serwisu czy e-sklepu
- Możliwość wprowadzenia cennych zmian na stronie internetowej w oparciu o realne potrzeby jej użytkowników
- Współpracę z inteligentnym narzędziem badań z zakresu neuromarketingu
Przeczytaj: Badania użyteczności (usability)