Jedna z popularnych definicji mówi, że sieć to konwersacja. Nieustannie trwający dialog na przestrzeni internetu w olbrzymim stopniu dotyczy produktów bądź usług. Podobnie jak w sferze offline, także on line najsilniejszą siłę zachęcenia do skorzystania z oferty określonej marki ma rekomendacja innego konsumenta. Ludzie bardziej ufają opinii znajomych niż jakiejkolwiek formie reklamy stworzonej przez marketera. Dlatego warto postawić na content marketing i marketing rekomendacji (marketing szeptany, buzz marketing).
Buzz marketing (WOM, marketing szeptany) to szereg działań, których celem jest skłonienie internautów do rozmowy na temat marki. Celem jest także nadanie tej rozmowie właściwego kierunku. Znaczącą rolę w tym zakresie odgrywają liderzy opinii. Okazuje się bowiem, że opinia 10% ewangelistów brandu ma decydujący wpływ na to, co sądzi pozostałe 90% konsumentów. Dostarczenie odpowiedniego pretekstu do rozpowszechniania informacji, inicjowanie dyskusji oraz zaangażowanie w dialog odpowiedniej grupy internautów (trendsetterów) także należy do działań content marketingu. Ma ona olbrzymią siłę oddziaływania a jednocześnie nie wymaga tak wysokich budżetów jak tradycyjna reklama.
Buzz marketing (marketing rekomendacji, marketing szeptany)
Co może dla Ciebie zrobić agencja content marketing?
Podobnie jak w przypadku innych działań marketingowych także WOM ma swoje źródło w pomyśle oraz strategii skutecznego wdrożenia go w życie zgodnie z zasadami content marketingu. Przygotowanie kampanii marketingu szeptanego rozpoczniemy więc od precyzyjnego zapoznania się z grupą docelową Twojej marki i tematyki, która jest dla niej najbardziej interesująca. Następnie zaproponujemy Ci szereg tematów, w kontekście których może pojawić się Twoja marka, a także kanałów dystrybucji treści (np. blogi, fora internetowe), na których powinna ona zaistnieć.
Wykorzystując narzędzia content marketingu nawiążemy współpracę z liderami opinii i zachęcimy ich do rozprzestrzenia informacji o brandzie. Zorganizujemy dla Ciebie akcję samplingową, podczas której internauci będą testować Twoje produkty. Następnie podzielą się w internecie opiniami na ich temat (uwaga! w 99% przypadków są to wyłącznie pozytywne opinie!). Zainicjujemy działania na łamach CGM (customer-generated media) i wywołamy pozytywny szum wokół Twojej marki. Tym samym zbudujemy świadomość i zaangażowanie, co w efekcie przełoży się na szybki wzrost sprzedaży.
Buzz marketing (marketing rekomendacji, marketing szeptany)
Co możesz zyskać?
- Uzyskasz kanał darmowej reklamy, gdyż internauci będą sami rozpowszechniać informacje o marce. Sprawisz, że kolejni internauci będą „infekowani” przekazem
- Dotrzesz do milionów użytkowników CGM
- Twoja marka będzie postrzegana jako wiarygodna, gdyż została polecona przez innego konsumenta