Żadna strona internetowa nie istnieje bez jej użytkownika, a z kontaktu na linii użytkownik – serwis www jesteśmy w stanie wywnioskować znacznie więcej niż z projektu czy prototypu witryny. Bowiem żywy kontakt Internauty z serwisem pozwala wykryć wszelkie trudności, z którymi zmaga się on podczas nawigowania po stronie i wykonywania konkretnych czynności. Dlatego w badaniach użyteczności (usability) bazujemy na testach z użytkownikami, a obserwację ich zachowań traktujemy jako podstawę naszych wniosków i analiz. Dzięki temu możemy wskazać, jakie są mocne i słabe strony Twojego serwisu, w których miejscach jest on błędnie skonstruowany i jakiego rodzaju problemy użytecznościowe generuje. A zlokalizowanie i wskazanie błędów to już połowa sukcesu.
Na podstawie badania użyteczności (usability) jesteśmy w stanie doradzić Ci, jak poprawić użyteczność Twojego serwisu internetowego i jakie zmiany wprowadzić, by wy eliminować istniejące defekty. W rezultacie przeprowadzonych badań użyteczności (usability) strony internetowej zyskasz nie tylko satysfakcję internautów, ale i wzrost skuteczności jej funkcjonowania w sieci. W celu poznania reakcji użytkowników w zetknięciu z Twoim serwisem oferujemy Ci możliwość przeprowadzenia badania użyteczności (usability) na kilku osobach reprezentujących grupę docelową Twojej strony www, sklepu internetowego itp. W naszej gestii leży zorganizowanie czasu i miejsca badania użyteczności (usability), a także jego przebiegu. W tym celu opracujemy scenariusz badania użyteczności zawierający zestaw zadań bazujących na typowych czynnościach, jakie na co dzień wykonują użytkownicy Twojej witryny. Baczna obserwacja zachowania uczestników podczas realizacji zadań pozwoli ocenić, na ile strona lub e-sklep umożliwia im łatwe i szybkie odszukanie informacji oraz gdzie pojawiają się ewentualne trudności. Obok tego typu wniosków w raporcie końcowym pojawi się też propozycja zmian i modyfikacji serwisu internetowego w celu jego usprawnienia i udoskonalenia. Badania użyteczności (usability) możemy również przeprowadzić zdalnie – tj. za pośrednictwem Internetu oraz z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi. Wówczas specjalna aplikacja zarejestruje zachowania użytkowników strony, a zebrany materiał stanie się podstawą analiz i wniosków naszych ekspertów.Badania użyteczności (usability)
| Co możemy dla Ciebie zrobić?
Badania użyteczności (usability)
Co możesz zyskać?
- Ułatwienie Internautom dotarcia do ważnych informacji na stronie
- Poprawę użyteczności serwisu, a także statystyk jego odwiedzin
- Możliwość eliminacji wszelkich uchybień, błędów i trudności, na które napotyka użytkownik
- Serwis skonstruowany we właściwy i efektywny sposób
- Porady ekspertów w zakresie użyteczności i poprawności organizacji Twoje strony www czy e-sklepu
Analityka webowa
Audyt użyteczności
Twój serwis internetowy ma spełniać w sieci konkretną rolę – być łatwym w obsłudze źródłem informacji dla użytkownika. Dlatego każdy jego element powinien być czytelny i zrozumiały dla internauty tak, by bez problemu odnalazł on interesujące go treści. Wówczas jego zadowolenie z użytkowania serwisu wzrasta, a Twoja strona zyskuje na popularności. Jednak by tak się stało, witryna www musi być zbudowana w przejrzysty i przemyślany sposób. To zapewni internautom swobodne i łatwe poruszanie się po serwisie. Służymy Ci profesjonalnym wsparciem w tym zakresie.
Przeprowadzamy audyty użyteczności zarówno istniejących i funkcjonujących w sieci stron internetowych, jak i witryn, które są dopiero w fazie projektowania. W oparciu o wiedzę i doświadczenie specjalistów w zakresie Web usability jesteśmy w stanie wykazać, czy Twoja strona www jest przyjazna dla użytkownika. Sprawdzimy także czy nie piętrzy przed nim barier utrudniających mu dotarcie do informacji. Rzetelna analiza serwisu pod kątem poprawności funkcjonowania i łatwości użytkowania to efekt naszego audytu użyteczności. Analizie tej poddajemy spójność komunikacji na stronie, poprawność stosowanego nazewnictwa oraz organizację i stopień głębokości nawigacji strony. Przyglądamy się również architekturze informacji, czyli przedstawieniu i pogrupowaniu informacji w serwisie internetowym. Weryfikacji podlega też poprawność ścieżek konwersji – tj. miejsc ważnych dla użytkownika. Do nich zalicza się ścieżka zakupowa produktu, odszukanie kluczowych informacji czy ściągnięcie ważnych materiałów. Kontrolujemy również działanie procesu logowania i rejestracji, a także wyszukiwarki. Finałem naszych analiz jest raport ekspercki w postaci dokumentu lub prezentacji. Zawiera on wnioski i ewentualne uchybienia oraz błędy w organizacji serwisu. Raport przedstawia także rekomendacje możliwych zmian, które podniosą skuteczność i atrakcyjność Twojej strony internetowej. Audyt na etapie projektowania serwisu pozwala skorygować możliwe błędy, których usunięcie na etapie jego działania mogłoby być czasochłonne i kosztowne. Z kolei audyt użyteczności istniejącej już strony www to szansa na wyeliminowanie barier utrudniających użytkownikom korzystanie ze strony, co może znacznie podnieść jej efektywność.Audyt użyteczności
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Audyt użyteczności
Co możesz zyskać?
- Wykrycie i wyeliminowanie wszelkich możliwych błędów w serwisie intermetowym
- Użyteczną i przyjazną dla Internauty stronę www, która nie sprawia żadnych problemów podczas użytkowania
- Większą efektywność działań w sieci – zwiększony ruch na stronie i wyższy współczynnik konwersji
- Satysfakcję Klientów korzystających z Twojego serwisu internetowego
- Znaczny spadek liczby zgłaszanych błędów czy zapytań ze strony użytkowników o informacje, których nie mogą odszukać
Przeczytaj: Badania clicktracking i eyetracking