Artykuły poradnikowe opublikowane w mediach drukowanych lub elektronicznych to konkretne narzędzia biznesowe, które przynoszą wymierne korzyści. Artykuły poradnikowe oprócz interesujących i przydatnych dla czytelnika informacji zawierają rekomendacje produktowe, które nie tylko wzmacniają świadomość marki, ale skłaniają go do podjęcia decyzji zakupowej – bowiem w końcu znalazł sposób na rozwiązanie swoich problemów! Odbiorca jest zaangażowany w lekturę artykułu i traktuje zawarte w nim treści jako znacznie bardziej wiarygodne niż reklama. Zaufanie wzbudza autorstwo obiektywnego redaktora, który niejako sam opiniuje określoną markę. Ponadto z tekstu płyną dla czytelnika wielowymiarowe korzyści: wartościowa wiedza, wypowiedzi ekspertów, praktyczne porady, które może on wykorzystać w codziennym życiu. Dochodzi dzięki temu do uśpienia filtrów antyreklamowych (bądź antyspamowych), jednak takie działanie jest odległe od perfidnej manipulacji. Wieńczy go przecież obustronna wygrana: odbiorca otrzymał unikatowe treści, które mogą być dla niego przydatne w życiu, a producent – płaszczyznę do zaprezentowania marki.
Publikacje artykułów PR i e-PR (content PR) to dwa komplementarne względem siebie narzędzia content marketingowe. Pierwszy z nich wykorzystuje tradycyjne kanały kontaktu z otoczeniem, drugi zaś traktuje Internet jako główne pole zasięgu. W przypadku drugiego z nich, ilość użytkowników, którzy zapoznali się z artykułem poradnikowym jest policzalna dzięki statystykom wejść na podstronę z opublikowanym materiałem. Marketingowy efekt możesz zatem łatwo poprzeć danymi liczbowymi. Ich zaletą jest także to, że zajmują bardzo wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.
Artykuły eksperckie i poradnikowe są zazwyczaj publikowane bez oznaczenia tekstu jako „materiał sponsorowany”. Traktowane są na równi z materiałami redakcyjnymi, a przez to odbierane są przez czytelników końcowych jako bardziej wiarygodne i są chętniej czytane. Mogą być wzbogacone infografikami i e-video. Artykuły tego typu zazwyczaj umieszczane są w portalach na stałe, podczas gdy materiały sponsorowane (kilkanaście razy droższe) bywają usuwane np. po 7-14 dniach od daty publikacji. Specjalizujemy się w przygotowywaniu profesjonalnych artykułów poradnikowych i artykułów eksperckich, które zachęcają konsumentów do konkretnych aktywności. Każda marka, bez względu na branżę, jest dla nas impulsem do wygenerowania dziesiątek tematów na artykuły poradnikowe PR lub e-PR. Klient wybiera tematy o największym jego zdaniem potencjale, po czym przystępujemy do pracy nad treścią artykułów. Wówczas z copywriterów zamieniamy się na chwilę w dziennikarzy: tropimy ciekawe zjawiska, zapoznajemy się z najbardziej aktualnymi doniesieniami naukowymi, precyzyjnie poznajemy branżę, uzyskujemy wypowiedzi lub konsultacje od ekspertów bądź jeśli zajdzie taka potrzeba – celebrytów jak w przypadku artykułów lifestyle. Na bazie zgromadzonej wiedzy powstaje ciekawy materiał, w który zręcznie wplatamy rekomendacje produktowe. Następnie dzięki dokładnej znajomości rynku mediów i wypracowanym kontaktom uzyskujemy publikacje artykułów i monitorujemy wyniki. Artykuły poradnikowe wraz z wyjściem na światło dzienne motywują setki konsumentów do dokonania zakupu.Artykuły poradnikowe
Co agencja content marketing może dla Ciebie zrobić?
Artykuły poradnikowe
Co możesz zyskać?
- Konkretne narzędzie biznesowe, które generuje zyski
- Wzmocnienie wizerunku marki, która występuje w wartościowym kontekście
- Wiarygodność i zaufanie konsumentów w stosunku do przekazywanych treści
- Policzalne wyniki z publikacji artykułów poradnikowych lub eksperckich w mediach elektronicznych
- Wysokie pozycje w wyszukiwarce Google na atrakcyjne frazy kluczowe
- Prestiż i poparcie autorytetem redaktora w przypadku publikacji artykułów w magazynach drukowanych