Artykuły eksperckie i artykuły poradnikowe to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi podczas prowadzenia kampanii content marketing. Dlaczego artykuły eksperckie? – Każda marka przywołuje szereg zagadnień ciekawych dla potencjalnych konsumentów. Brand kropli do oczu może być pretekstem do poruszenia tematyki pielęgnacji narządu wzroku, lek przeciwgrypowy – tematyki infekcji wirusowych, marka przyprawy do mięs – tematyki sztuki kulinarnej, a marka SPA bądź salonu urody – najnowszych technik pielęgnacyjnych. Zagadnienia te stanowią punkt wyjścia do stworzenia materiałów tj. artykuły eksperckie lub artykuły poradnikowe, które są publikowane w najbardziej popularnych portalach internetowych albo magazynach drukowanych. Wpływ na decyzję o publikacji artykułów eksperckich, a także szansa na zainteresowanie tysięcy konsumentów, zależy od wartości merytorycznej materiału oraz unikatowych (niedostępne nigdzie indziej) treści.
W jaki sposób opracować wartościowy materiał i stworzyć artykuły eksperckie? Można to osiągnąć dzięki konsultacji tekstu przez eksperta (lekarza, kosmetologa, szefa kuchni znanej restauracji itd.), uzyskania jego wypowiedzi do materiału bądź też całkowicie powierzając mu autorstwo tekstu. Wartościowy i specjalistyczny przekaz w artykule eksperckim jest wówczas poparty autorytetem fachowca, a jednocześnie stanowi przestrzeń promocji Twojej marki. Rekomendacje produktowe na jego łamach są odbierane jako autentyczne i wiarygodne, dzięki czemu wygrywają z tradycyjną reklamą i skutecznie motywują do dokonania zakupu.
Artykuły eksperckie i artykuły poradnikowe są zazwyczaj publikowane bez oznaczenia tekstu jako materiału sponsorowanego. Traktowane są na równi z materiałami redakcyjnymi, a przez to odbierane są przez czytelników końcowych jako bardziej wiarygodne i są chętniej czytane. Artykuły eksperckie zazwyczaj umieszczane są w portalach na stałe, podczas gdy materiały sponsorowane (kilkanaście razy droższe) bywają usuwane np. po 7-14 dniach od daty publikacji. Zespół kreatywnych redaktorów przygotuje szereg tematów artykułów eksperckich, w których może pojawić się Twoja marka. Otrzymasz do wyboru kilkanaście zagadnień wraz z informacją, jakiego eksperta zaprosimy do współtworzenia materiału. Gdy zdecydujesz, które tematy najlepiej korespondują z Twoim brandem, przygotujemy wartościową i unikatową zawartość artykułów eksperckich. Podczas tego mamy do dyspozycji szeroką siatkę specjalistów z różnych branż, z którymi regularnie współpracujemy. Wypracowane i sprawdzone kontakty z fachowcami (np. lekarzami, kosmetologami, dietetykami, psychologami, prawnikami, konsultantami biznesowymi czy socjologami) usprawniają nasz proces pracy i pozwalają nam wybierać najbardziej wartościowych specjalistów. Eksperci zabierają głos w artykułach, pełnią rolę ich autorów lub konsultantów. Stworzone przy ich udziale artykuły eksperckie nasycamy rekomendacjami produktowymi, które czytelnik postrzega jako wartościowe, wiarygodne i motywujące do skorzystania z Twojej oferty.
Artykuły eksperckie
Co agencja content marketing może dla Ciebie zrobić?
Artykuły eksperckie
Co zyskujesz?
- Dotrzesz do milionów użytkowników najpopularniejszych serwisów internetowych lub magazynów drukowanych
- Zamiast nachalną reklamą zainteresujesz ich wartościową treścią
- Sprawisz, że informacje o marce odczytają oni jako wiarygodne i obiektywne
- W razie kryzysu – możliwość błyskawicznego zdementowania pogłosek
- Uzyskasz pozytywne rekomendacje ekspertów, a także redaktorów, którzy podpiszą się pod tekstem własnym nazwiskiem