Advergames to nic innego jak połączenie gry interaktywnej i reklamy. Narzędzie to weszło do repertuaru nowoczesnych działań promocyjnych z uwagi na olbrzymią popularność gier komputerowych wśród użytkowników internetu. Jak się okazało, mogą one stanowić doskonały nośnik rozpowszechniania treści reklamowych, a ponadto bawić i uczyć (jak w przypadku gier edukacyjnych) zarazem.
Advergaming to techniki marketingowe, polegające na tworzeniu gier na potrzeby marek oraz zamieszczanie ich w Internecie. Istotą advergamingu jest bowiem połączenie przyjemności i rozrywki oferowanej użytkownikom z promocją marki. Narzędzie to należy do nieinwazyjnych form komunikacji marketingowej, gdyż dostarcza ono odbiorcy określonych korzyści i wciąga do zabawy. Jednocześnie advergaming ma duży potencjał wirusowy: internauci chętnie dzielą się odkrytą przez siebie grą z innymi, tym samym rozpowszechniając obrandowany przekaz. Zaletą „reklamowych gier” jest też możliwość wykorzystania ich ponad granicami narodowymi, językowymi i kulturowymi, a czasem nawet wiekowymi (w niektóre gry grają i duzi, i mali). Efektywność advergamingu jest łatwo mierzalna, przy pomocy tzw. analizy grywalności, która pozwala szybko zmierzyć: ile osób zagrało w daną grę, ile gier rozegrano, jaki był czas obcowania z grą.
Advergames
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Tworzymy koncepty kreatywne gier skierowanych do określonej grupy docelowej, a następnie je realizujemy. Sprawiamy, że mają one wysoki potencjał wirusowy i są dobrowolnie rozpowszechniane przez samych internautów. Dzielą się oni zaproponowaną porcją rozrywki ze swoimi znajomymi, przyczyniając się tym samym do promocji brandu. Wirusowość przekazu wymaga kreatywnego pomysłu na grę, ale także solidnie dopracowanej grafiki oraz zastosowania odpowiedniej technologii. Dbamy o bezawaryjne działanie gier, prostotę ich obsługi oraz intuicyjną nawigację. Dzięki temu interaktywne aplikacje zyskują uznanie wśród odbiorców, a jednocześnie są skutecznym narzędziem content marketingowym.
Advergames
Co możesz zyskać?
- Narzędzie marketingowe, które jest rozpowszechniane przez samych internautów
- Dłuższe czas kontaktu klienta z marką niż w przypadku tradycyjnej reklamy
- Mierzalną efektywność advergamingu (dostęp do statystyk o liczbie graczy, ilości rozegranych gier, czasie gry i in.)
- Uzyskasz mocną pozycję na rynku e-commerce