O nas

AGENCJA CONTENT MARKETING

Eagle Way

Kim jesteśmy...

Eagle Way to pierwsza, profesjonalna agencja content marketingu – eksperci od wartościowych treści. Agencja content marketingu Eagle Way powstała w odpowiedzi na dynamiczne przemiany zachodzące na płaszczyźnie komunikacji marketingowej. Zamiast tradycyjnych form przekazu reklamowego, które drastycznie tracą swoją skuteczność, proponujemy świeże spojrzenie na budowanie marki w świadomości konsumentów. Najbardziej istotnym obszarem naszego działania jest content marketing.

Naszą misją jest dostarczanie świeżych i nowatorskich rozwiązań z zakresu komunikacji marketingowej w obszarach bliskim współczesnym konsumentom.

Za punkt wyjścia tworzonego przez nas przekazu przyjmujemy nowe media. Internet – jako najbardziej dynamiczne w czasach współczesnych medium – traktujemy jako oś komunikacji. W trosce o spójność tworzonego przez nas przekazu poszerzyliśmy jednak obszar naszego działania także o usługi na płaszczyźnie BTL i ATL. Dzięki temu jesteśmy w stanie obsłużyć każdego Klienta od A do Z proponując mu usługi ściśle dopasowane do jego potrzeb.

Czym się zajmujemy?

Koncentrujemy się na tworzeniu i dystrybucji unikatowych, wartościowych i spersonalizowanych treści do zdefiniowanych grup odbiorców. Zasadniczymi naszymi specjalizacjami są: copywriting medyczny marketing farmaceutyczny, facebook marketing, content ekspercki, content PR i kreowanie ekspertów, marketing dla kancelarii prawnych i in. Tworzymy treści na potrzeby szerokiej gamy formatów promocyjnych, nieodmiennie jednak cechuje je unikatowość, poprawność merytoryczna, silna personalizacja oraz wysoki potencjał sprzedażowy.

Nasza strategia obejmuje tworzenie contentu i jego dystrybucję do określonych grup docelowych, przy wykorzystaniu kanałów komunikacji uwzględniających strategię i tone of voice marki a także kompleksowe kreowanie jego oprawy (serwis tematyczny, artykuły eksperckie, system e-learningowy, multimedia, content e-video, facebook marketing, social media content i in.) oraz optymalizację działań w celu uzyskania określonej efektywności według współczynników jakimi są m.in. ilość odwiedzin, zaangażowanie czy konwersja.

Nasz team uczestniczył w projektach dla prestiżowych marek z różnorodnych sektorów rynku, ze szczególnym uwzględnieniem branży finansowo-ubezpieczeniowej, deweloperskiej, farmacji i medycyny oraz prawa. Realizowaliśmy projekty m.in dla: Konica Minolta, Procter&Gamble Tetra Pak, Boiron, Lek Polska, Farma Projekt, Hasco Lek, Mieszko, Unimil, KFC, Skanska Property Poland, Iron Mountain, Sandoz, Pierre Fabre, Genexo, Astellas Pharma, Sanofi Aventis, LekAm, Pfizer, Berlin Chemie Menarini Polska, Meda Pharmaceuticals i in.

Eagle Way – Pierwsza profesjonalna agencja content marketing,atak to się zaczęło – rok 2009…

Agencja Eagle Way jest pierwszą na rynku polskim agencją wyspecjalizowaną w zakresie content marketingu. Zdaniem większości marketerów w USA content marketing jest 18 razy bardziej skuteczny niż tradycyjna forma reklamy w zwiększaniu ROI. 9 na 10 marketerów B2B korzysta z narzędzi content marketingu. Na taką formę promocji jest przeznaczanych 26% amerykańskich budżetów marketingowych. 51% firm zamierza je zwiększyć w ciągu kolejnych 12 miesięcy. 36% marekterów uważa za największe wyzwanie tworzenie angażującego contentu, a 21% z nich twierdzi, że problemem jest generowanie wystarczającej ilość treści. Także na rynku polskim wśród 69% marketerów panuje opinia, że tworzenie atrakcyjnych i angażujących treści stanowi dla nich największe wyzwanie, a jednocześnie jest potencjalnie jednym z najbardziej efektywnym narzędziem oferowanym przez internet. Liczby nie kłamią. Treść stała się współczesną walutą i zaczyna pełnić rolę sprzedawcy czy ambasadora marki w sieci.

Content marketing to forma komunikacji marketingowej, na którą trwa obecnie prawdziwy boom na rynku amerykańskim. Wynika to z coraz większej niechęci konsumentów w stosunku do tradycyjnej reklamy. Przejawia się ona m.in. w postaci zappingu (przeskakiwanie kanałów telewizyjnych, gdy emitowany jest blok reklamowy) czy banner blindness (ślepota banerowa, a więc podświadome ignorowanie interaktywnych form reklamy). Podobnie rzecz się ma na rynku polskim. Wg raportu badawczego firmy Gemius 2/3 użytkowników Internetu jest negatywnie nastawionych do reklam. Kryzys tradycyjnych form promocji sprawia, że konieczne jest poszukiwanie alternatywnych narzędzi marketingowych. Należy do nich content marketing, który obecnie ma swój boom w Polsce.

 

DANE Z RYNKU AMERYKAŃSKIEGO

 

Z perspektywy konsumentów:

80% konsumentów woli otrzymać informacje nawiązującą do oferty firmy w formie ciekawych artykułów, niż w formie reklamy.
75% osób ceni publikacje firmowe (np. artykuły), ponieważ zawierają one treści związane z ich zainteresowaniami bądź potrzebami.
58% respondentów świadomie akceptuje fakt, że otrzymuje od firm przekaz promocyjny, zawierający jednak wartościową wiedzę.
59 proc. internautów, kiedy jest w potrzebie poszukuje informacji w internecie.
Dla 74 proc. dorosłych Amerykanów lekarzem pierwszego kontaktu jest Google.

Źródło: Pew Research Center
Źródło: Instytut Content Marketingu

Z perspektywy marketerów:

Zdaniem większości marketerów content marketing jest 18 razy bardziej skuteczny niż tradycyjna forma w zwiększaniu ROI.

Źródło: Marketing Proofs/Junta42
26% budżetów marketingowych w USA jest przeznaczanych na content marketing.
51% marketerów zamierza zwiększyć budżet na content marketing w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
36% marekterów uważa za największe wyzwanie tworzenie angażującego contentu, a 21% z nich twierdzi, że problemem jest generowanie wystarczającej ilość contentu.
9 na 10 marketerów B2B korzysta z narzędzi content marketingu.
41 % marketerów uważa, że będą skutecznie docierać do konsumentów jeśli skorzystają z narzędzi content marketingu.

Źródło: Instytut Content Marketingu

Częstotliwość stosowania wybranych narzędzi content marketingu:

79% – Social Media (wyłączając blogi)
78% – Artykuły
61% – Newslettery
55% – Case Study
51% – Blogi
43% – Poradniki, raporty (white papers)
42% – Webinaria/Webcasty
42% – eMagazyny
41% – Video
30% – Microstrony
16% – Podcasty
11% – Wirtualne konferencje
9% – eBooki

Źródło: Instytut Content Marketingu

 

DANE Z RYNKU POLSKIEGO

69% marketingowców przyznaje, że stworzenie atrakcyjnych treści (informacje, video, podcasty, etc.) stanowi dla nich największe wyzwanie, a jednocześnie jest potencjalnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi oferowanych przez internet w obszarze m.in. social media.

Źródło: Praktycy.com
Popularność content marketingu na rynku USA oraz brak profesjonalnej agencji, która kompleksowo zajmuje się content marketingiem na rynku polskim przemawia za tym, że jest to dobre miejsce ulokowania biznesu. Usługi content marketingowe są w postaci cząstkowej oferowane przez agencje o innej lub podobnej specjalizacji. Można je podzielić na agencje o różnym stopniu orientacji na content bądź nowe technologie. Aktualny krajobraz agencji marketingowych w naszym kraju przedstawia się następująco:

content marketing
Schemat ten pokazuje, że agencja oferująca kompleksowe i wyspecjalizowane usługi w zakresie content marketingu zajmuje odrębną pozycję na rynku marketingowym i plasuje się w rynkowej niszy. Jest to podmiot, który cechuje silna orientacja na content oraz nowe media (internet, aplikacje mobilne i in.). Jednocześnie profil agencji lokuje ją pomiędzy agencją PR-ową i interaktywną.

Wydaje się, że najsilniej zbliżone swoim profilem działania są agencje content publishingu. Jednak obszar ich usług obejmuje głównie wydawnictwa firmowe z zakresu custom i corporate publishingu. Liczącym się graczem na rynku w tym zakresie jest jedna agencja, która promuje ideę content marketingu.

Agencje reklamowe i PR-owe różnią się od agencji content marketingu obszarem swojego działania (media tradycyjne) oraz brakiem orientacji na content. Nawet gdy agencje content marketingu rozszerzą pole swojego działania na media tradycyjne (ATL), osią tworzonego przekazu pozostaje internet.Do głównych czynników przemawiających za sukcesem agencji content marketingu na polskim rynku wydaje się:

  • niszowa pozycja na rynku agencji marketingowych (pozycjonowanie w niezagospodarowanym obszarze rynku)
  • odpowiednio skomponowany zestaw usług, które umożliwiają kompleksową obsługę klientów i przeprowadzenie zintegrowanej kampanii zorientowanej na content
  • silna specjalizacja agencji przy równoczesnym szerokim obszarze działania
  • trendy na rynku amerykańskim, na którym content marketing staje się coraz bardziej popularnym narzędziem budowania marki
  • przełożenie sprzedażowe proponowanych usług przy jednoczesnym efekcie wizerunkowym
  • silny dział realizacyjny zarządzany przez doświadczonego content managera
  • struktura klientów z sektorów rynku (głównie healthcare), które dysponują wysokimi budżetami reklamowymi i zgodnie z prognozami będą stale zwiększać wydatki w tym zakresie
  • możliwość świadczenia przez agencję usług na zasadzie podwykonawstwa lub partnerstwa dla innych agencji reklamowych bądź interaktywnych
  • wypracowane know how w zakresie content marketingu

Nie podlega wątpliwości, że content marketingrozwinie się na polskim rynku w takim samym stopniu jak na rynku amerykańskim, a popyt na usługi z tego zakresu będzie systematycznie wzrastać. Jedyne, co może wzbudzać wątpliwość to czy polski rynek jest w chwili obecnej wystarczająco dojrzały na usługicontent marketingowe z segmentu premium. Jak pokazała nasza dotychczasowa działalność, większość polskich firm jest bardzo zainteresowana proponowanymi przez nas rozwiązaniami.

Część firm zapotrzebowanie w tym zakresie wyczerpuje korzystając z agencji interaktywnych, PR-owych bądź social media marketingowych. Zdarzają się też przypadki, że takie działania firma usiłuje prowadzić na własną rękę. Nie zawsze prowadzone działania są pojmowane jako content marketingi mają one raczej charakter cząstkowy bądź doraźny niż kompleksowy. Nie mniej jednak świadomość potrzeby i efektywności prowadzonych działań z tego zakresu przemawia za tym, że polski rynek jest obecnie w fazie nabywania dojrzałości w zakresie content marketingu. Nie ulega wątpliwości, że wymaga to ciągłej edukacji i pogłębiania wiedzy, co też docelowo ma stanowić istotną część naszych działań. Oceniamy jednak aktualną sytuację rynku polskiego jako dobrze przygotowanego na przeszczepienie na niego idei content marketingu.

Źródło: Analizy i badania własne Agencja Eagle Way, 2009 r.
Fragment wywiadu z Agnieszką Minecką, Creative & PR Director Agencja Eagle Way, 2009 r.

 

Stowarzyszenia i organizacje międzynarodowe | content marketing:

  1. Content Marketing Association (CMA) – poprzednio funkcjonująca pod nazwą The Association of Publishing Agencies (APA), najstarsza organizacja reprezentująca rynek content marketing. Skupia agencje z całego świata, które produkują wartościowe treści dla marek, zarówno w tradycyjnych, jak i cyfrowych formatach. Organizuje International Content Matketing Awards – konkurs na najlepsze wydawnictwa customowe.
  2. International Content Marketing Forum (ICMF) – międzynarodowa organizacja zrzeszająca stowarzyszenia custom publishing. Forum reprezentuje i upowszechnia najwyższe normy w branży. Jego głównym celem jest promowanie content publishing jako kluczowego narzędzia marketingowego.
  3. Custom Content Council (CCC) – amerykańska organizacja reprezentująca największe profesjonalne agencje w dziedzinie content marketing. Organizacja służy jako lokalne centrum content marketing upowszechniając wiedzę branżową poprzez materiały drukowane i swoją stronę internetową. Organizator Pearl Awards, wyróżnień dla najlepszych publikacji content marketing.
  4. Content Marketing Institute (CMI) – ośrodek regularnie badający branżę content marketing i dostarczający najnowszych informacji na temat efektywności i wykorzystywania narzędzi custom publishing.
  5. Forum Corporate Publishing – stowarzyszenie zrzeszające agencje content marketing z krajów niemieckojęzycznych (Austria, Niemcy, Szwajcaria). Obecnie liczy 110 członków co czyni je największym europejskim stowarzyszeniem w branży.

 

Przeczytaj także :

1. wirtualnemedia.pl – Rusza agencja content .
2. ohhmagzine.pl
3. marketing w praktyce.org.pl
4. media2.pl
5. epr.pl