Marketing wirusowy -tradycyjna komunikacja marketingowa odbywa się na linii marketer – przekaz reklamowy – konsument. W marketingu wirusowym mamy do czynienia z modelem: konsument – przekaz reklamowy – konsument. Celem działań viralowych (marketing wirusowy) jest doprowadzenie do sytuacji, w której internauci dobrowolnie rozpowszechniają promocyjny komunikat. Odbywa się to nieoficjalnymi kanałami komunikacji, takimi jak media społecznościowe, fora internetowe, blogi czy agregatory treści. Podczas tego można zaobserwować efekt „kuli śnieżnej”: zainfekowani przekazem internauci wciągają do działania kolejnych użytkowników sieci. Reklama samoistnie dociera do coraz szerszego grona konsumentów, podczas gdy marketer nie ponosi za to dodatkowych kosztów.
Wykreowanie takiej sytuacji w marketingu wirusowym to oczywiście nie lada sztuka. Przekaz stworzony na potrzeby viral marketingu (marketing wirusowy) musi wyróżniać się, jak sama nazwa wskazuje potencjałem „wirusowym”, który sprawi, że internauci będą chcieli go sobie przekazywać. Można to osiągnąć za pomocą treści o charakterze humorystycznym, kontrowersyjnym czy też ocierających się o pewne normy społeczne. Przybierają one różną postać: quasi-amatorskiego filmu, gry interaktywnej, vidgetu czy komiksu, e-video, które opanowują sieć i sprawiają, że marka jest na ustach milinów konsumentów.
Marketing wirusowy
Co może dla Ciebie zrobić agencja content marketing?
W przekazie wirusowym (marketing wirusowy) kluczową rolę odgrywa pomysł. Nie mniejsze znaczenie ma jednak wiedza na temat mechanizmów przekazywania sobie informacji przez internautów, źródeł, z których czerpią oni określone treści, a nawet okresów dnia czy tygodnia, podczas których najszybciej można sprowokować ich do działania. Oferujemy Ci nie tylko zaplecze kreatywne i realizacyjne, dzięki któremu stworzymy dla Ciebie atrakcyjny materiał wirusowy, ale także profesjonalnych social media managerów, którzy zajmą się jego dystrybucją w sieci i zapewnią mu odpowiedni rozgłos (content marketing). Jesteśmy w stanie przygotować dla Ciebie dowolną treść na użytek marketingu wirusowego, jednak nasza specjalizacja obejmuje przede wszystkim:
- komiksy wirusowe rozpowszechniane na łamach serwisów społecznościowych, w tym zwłaszcza Facebooka
- filmy viralowe (e-video, animacje), które służą przekazywaniu zabawnych brandstory
Marketing wirusowy
Co możesz zyskać?
- Sprawisz, że przekaz reklamowy będzie dobrowolnie rozpowszechniany przez miliony internautów
- Dostarczysz ludziom wartości emocjonalnych, dzięki którym będą silniej identyfikować się z marką
- Zwielokrotnisz miejsca kontaktu z marką bez dodatkowego budżetu